baner

PORADNIA Lekarza pierwszego kontaktu (POZ)

Nasza poradnia podstawowej opieki zdrowotnej jest miejscem, w którym Pacjent – w podjętym procesie leczenia – po raz pierwszy spotyka się z lekarzem internistą, pediatrą lub lekarzem medycyny rodzinnej. Czeka tam na niego także doświadczony zespół pielęgniarek oraz położnych środowiskowych. Niezmiennie dokładamy wszelkich starań, aby świadczenia medyczne dostępne w poradni, wykonywane były w przyjaznej Pacjentowi atmosferze, z pełnym zaangażowaniem i profesjonalizmem.

Oferta świadczeń poradni POZ ukierunkowana jest przed wszystkim na  profilaktykę zdrowotną i diagnostyczną, a także na usługi lecznicze, rehabilitacyjne oraz pielęgnacyjne z zakresu medycyny ogólnej.

Lekarz pierwszego kontaktu – odpowiednio dla każdego indywidualnego przypadku – kieruje Pacjentów na leczenie specjalistyczne, szpitalne lub uzdrowiskowe. W zakres jego obowiązków wchodzi także opieka nad programem szczepień ochronnych, wynikających z kalendarza szczepień dzieci i młodzieży, a także promocja zdrowia – szczególnie w ramach profilaktycznych programów zdrowotnych finansowanych przez NFZ.

Jak zostać naszym Pacjentem?

Aby stać się naszym Pacjentem i móc bezpłatnie korzystać ze świadczeń, udzielanych przez nasz personel medyczny, należy wypełnić stosowną deklarację przynależności do lekarza, pielęgniarki lub położnej.
W ramach istniejących obecnie przepisów, każdy Pacjent w danym roku kalendarzowym może trzykrotnie dokonać takiego wyboru i zmienić zarówno personel medyczny jak i placówkę medyczną. W przypadku każdej kolejnej zmiany personelu medycznego, bądź palcówki, Pacjent jest zobowiązany do uiszczenia na rzecz odpowiedniego oddziału NFZ opłaty w wysokości 80,00 zł. 

Rejestracja

W naszym Centrum poradnia POZ czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 -18.00.  Rezerwacji wizyt można dokonać na podstawie zgłoszenia osobistego, telefonicznego (71 77 11 777) lub za pośrednictwem osoby trzeciej.
Ponadto codziennie – w ramach dyżuru – jeden z lekarzy udziela pomocy medycznej wszystkim naszym Pacjentom, którzy wcześniej nie zdążyli dokonać rezerwacji miejsca a w danym dniu pilnie potrzebują pomocy lekarskiej.
W uzasadnionych przypadkach Pacjentom przysługują również wizyty domowe, o zasadności których, w każdym indywidualnym przypadku decyduje lekarz odpowiadający danego dnia za takie wizyty. Aby umówić wizytę domową należy skontaktować się z rejestracją (71 77 11 777), gdzie zostaną Państwo połączeni z właściwym lekarzem.

W związku ze zmianą systemu rejestracji wydłużył się czas oczekiwania na wizytę planową. Wszystkim Pacjentom przypominamy o odpowiednio wczesnym rezerwowaniu terminu wizyty planowej.

Nocna i świąteczna opieka zdrowotna

Od godziny 18.00 do 8.00 rano dnia następnego, a także w święta i dni ustawowo wolne od pracy, wszystkie osoby, które wymagają pomocy medycznej powinny zgłosić się wyłącznie do placówek, z jakimi NFZ podpisał umowy na  świadczenie  takiej opieki. Informacja o placówkach znajduje się na stronie dolnośląskiego oddziału NFZ.