FAQ
Godziny otwarcia centrum i praca w soboty
Centrum medyczne Dolmed we Wrocławiu czynny od poniedziałku do piątku od 6.30 do 20.00, w tym:
POZ - 7.00 do 18.00
Laboratorium - 6.30 do 18.00
Centrum Diagnostyki Obrazowej - 7.00 do 19.00, w tym: badania RTG wykonujemy do godziny 18:30
Rejestracja telefoniczna - infolinia 71 77 11 777 czynna od 6.30 do 19.00
Rejestracja online
Rejestracja do medycyny pracy na 1 piętrze w godzinach 6.30 do 9.00 po wcześniejszej rezerwacji terminu poprzez formularz online lub infolinię.

GODZINY PRACY W SOBOTY
- wejście do przychodni w sobotę: WEJŚCIE 1 od ul. Legnickiej oraz na poziomie -1 (od strony parkingu, schodami w dół). Osoby ze szczególnymi potrzebami - WEJSĆIE 1 od strony ul. Legnickiej
- rejestracja na poziomie -1 7.30 do 15.00
- RTG - 7.30 do 10.00 na badania RTG wymagane jest skierowanie
- TK stawów skroniowo-żuchwowych (TK CBCT) oraz pantomografia (RTG panoramiczne na TK) - 7.30 do 10.00
- USG - 9.00 do 14.00 - na badanie umówisz się bez skierowania
- Mammografia tylko w ramach programu - 10.30 do 14.45 - na badania mammograficzne tylko w ramach programu umówisz się bez skierowania.
- Rezonans magnetyczny 7.30 do 15.00 - badania wykonywane są w tym dniu wyłącznie bez podania kontrastu
- Pobranie krwi w laboratorium na II piętro 7.30 do 12.00 - materiał do moczu i kału należy przynieść w zamkniętym pojemniku
- Punkt wymazowy 7.30 do 12.00 - II piętro, pokój 257.
Jak umówić się na teleporadę w POZ?
ZASADY UDZIELANIA TELEPORAD W RAMACH POZ:
Teleporady w DCM DOLMED S.A. realizowane są przez lekarza/pielęgniarkę/położną POZ w zakresie ich kompetencji.
Ustalenie terminu teleporady odbywa się poprzez kontakt z rejestracją lub call center (71 77 11 777).
W ustalonym terminie osoba udzielająca świadczeń w ramach teleporady kontaktuje się z pacjentem na wskazany przez pacjenta numer telefonu.
Przed udzieleniem teleporady personel udzielający świadczenia potwierdza tożsamość pacjenta. Robi to na podstawie przekazanych przez pacjenta danych lub danych wskazanych w dokumentacji medycznej/ deklaracji wyboru/ lub wskazanych w IKP.
Personel podejmuje co najmniej trzy próby kontaktu z pacjentem, w odstępie nie krótszym niż 5 minut. W sytuacji braku kontaktu teleporada jest anulowana. W celu ustalenia nowego terminu pacjent powinien skontaktować się z rejestracją.
Podczas teleporady personel udzielający teleporady dokonuje oceny stanu pacjenta, ustala czy teleporada jest wystarczająca dla aktualnego problemu zdrowotnego, czy konieczna będzie wizyta osobista, wizyta domowa lub inne świadczenie medyczne.
W przypadku gdy problem, z którym zgłosił się pacjent uniemożliwia udzielenie świadczenia zdrowotnego w formie teleporady,
lekarz wskazuje na konieczność wizyty w placówce. Pacjent ma prawo do zgłoszenia w trakcie teleporady woli osobistego kontaktu
z właściwym personelem medycznym.
W czasie udzielenia teleporady lekarz może wypisać e-receptę, e-skierowanie, e-zlecenie na wyroby medyczne lub e-zwolnienie, które będą dostępne na Internetowym Koncie Pacjenta.
W przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Świadczeniodawcy, takich jak awaria urządzeń, systemów komunikacji lub brak dostępności lekarza, niezwłocznie ustalany jest nowy termin teleporady.
ŚWIADCZENIA REALIZOWANE WYŁĄCZNIE W BEZPOŚREDNIM KONTAKCIE Z PACJENTEM:w przypadku pierwszej wizyty od złożenia deklaracji realizowanej przez lekarza, pielęgniarkę lub położną POZ,
w przypadku gdy pacjent albo jego opiekun ustawowy nie wyraził zgody na realizację świadczenia w formie teleporady
(z wyłączeniem: związanych z wydaniem zaświadczenia, wystawieniem recepty niezbędnej do kontynuacji leczenia oraz zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację zaopatrzenia w wyroby medyczne, jeżeli jest to uzasadnione stanem zdrowia pacjenta odzwierciedlonym w dokumentacji medycznej),
w związku z podejrzeniem choroby nowotworowej,
w związku z chorobą przewlekłą, w przebiegu której doszło do pogorszenia lub zmiany objawów,
dzieciom do 6. roku życia poza poradami kontrolnymi w trakcie leczenia, ustalonego w wyniku osobistego badania pacjenta, których udzielenie jest możliwe bez badania fizykalnego.
ŚWIADCZENIA REALIZOWANE WYŁĄCZNIE W BEZPOŚREDNIM KONTAKCIE Z PACJENTEM:
Skargi i wnioski
JEŻELI PACJENT LUB OSOBA GO REPREZENTUJĄCA UZNA, ŻE PRAWA PACJENTA ZOSTAŁY NARUSZONE MOŻE SKONTAKTOWAĆ SIĘ Z:
Dolnośląski OW NFZ (Dział Skarg i Wniosków) ul. gen. R. Traugutta 55 50-416 Wrocław tel.71/ 79 79 134 fax 71/ 79 79 112 skargi@nfz-wroclaw.pl
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta ul. Płocka 11/13 01-231 Warszawa tel. 800 190 590 fax (22) 506 50 64 kancelaria@rpp.gov.pl
Telefoniczna Informacja Pacjenta 800 190 590 (czynna całodobowo przez 7 dni w tygodniu
Biuro Rzecznika Praw Dziecka ul. Chocimska 6 00-791 Warszawa telefon: (22) 583 66 00 fax: (22) 583 66 96 e-mail: rpd@brpd.gov.pl
SKARGI I WNIOSKI SKŁADANE W DCM DOLMED S.A. Skargi można składać pisemnie, ustnie, telefonicznie w godzinach otwarcia placówki, e-mail: kancelaria@dolmed.pl
Koordynator Działalności Leczniczej lek. Maciej Biardzki - wtorki od godz. 14:00 – 15:00.
Konsultant ds. jakości obsługi pacjenta (sekretariat I piętro): poniedziałek – piątek w godz. 9:00 – 13:00 (tel. 71 77 11 711, dolmed@dolmed.pl)
Dolnośląski OW NFZ (Dział Skarg i Wniosków) ul. gen. R. Traugutta 55 50-416 Wrocław tel.71/ 79 79 134 fax 71/ 79 79 112 skargi@nfz-wroclaw.pl
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta ul. Płocka 11/13 01-231 Warszawa tel. 800 190 590 fax (22) 506 50 64 kancelaria@rpp.gov.pl
Telefoniczna Informacja Pacjenta 800 190 590 (czynna całodobowo przez 7 dni w tygodniu
Biuro Rzecznika Praw Dziecka ul. Chocimska 6 00-791 Warszawa telefon: (22) 583 66 00 fax: (22) 583 66 96 e-mail: rpd@brpd.gov.pl
SKARGI I WNIOSKI SKŁADANE W DCM DOLMED S.A. Skargi można składać pisemnie, ustnie, telefonicznie w godzinach otwarcia placówki, e-mail: kancelaria@dolmed.pl
Koordynator Działalności Leczniczej lek. Maciej Biardzki - wtorki od godz. 14:00 – 15:00.
Konsultant ds. jakości obsługi pacjenta (sekretariat I piętro): poniedziałek – piątek w godz. 9:00 – 13:00 (tel. 71 77 11 711, dolmed@dolmed.pl)
Jakie powinienem mieć dokumenty idąc na wizytę lekarską?
POTWIERDZANIE TOŻSAMOŚCI:
W trosce o bezpieczeństwo Pacjentów oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami, przed skorzystaniem z usług naszego Centrum konieczne jest okazanie ważnego dokumentu tożsamości. Brak dokumentu może skutkować odmową wykonania usługi. Dziękujemy za współpracę.
Podstawa prawna:
POTWIERDZANIE PRAWA DO ŚWIADCZEŃ:
NIEUBEZPIECZENI Prawo do świadczeń osób nieubezpieczonych potwierdza zaświadczenie lekarskie. Dotyczy to tych pacjentów, którzy – na podstawie odrębnych przepisów – mają prawo do bezpłatnych świadczeń zdrowotnych ze względu na charakter choroby.
W trosce o bezpieczeństwo Pacjentów oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami, przed skorzystaniem z usług naszego Centrum konieczne jest okazanie ważnego dokumentu tożsamości. Brak dokumentu może skutkować odmową wykonania usługi. Dziękujemy za współpracę.
Podstawa prawna:
- Art. 50 ust. 6 Ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych – obowiązek weryfikacji uprawnień pacjenta.
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 6 kwietnia 2020 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania – obowiązek prowadzenia dokumentacji medycznej zawierającej dane osobowe pacjenta.
- Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta – prawo pacjenta do rzetelnej informacji o jego stanie zdrowia oraz prawidłowej identyfikacji pacjenta przez podmiot leczniczy.
- Art. 33c ust. 1 Ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. – Prawo – obowiązek identyfikacji pacjenta w celu ochrony przed niepotrzebnym narażeniem na promieniowanie jonizujące.
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 12 grudnia 2022 r. w sprawie warunków bezpiecznego stosowania promieniowania jonizującego dla celów medycznych – obowiązek prawidłowej identyfikacji pacjenta w kontekście procedur radiologicznych.
- dowód osobisty, paszport, prawo jazdy lub dokument elektroniczny, o którym mowa w art. 19e ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 2070 oraz z 2022 r. poz. 1087) (okazanie tego dokumentu na ekranie urządzenia mobilnego osobie stwierdzającej tożsamość)
- legitymację szkolną – jeżeli nie ukończył 18 lat.
POTWIERDZANIE PRAWA DO ŚWIADCZEŃ:
- świadczeniodawca (np. przychodnia) potwierdza je w systemie elektronicznej Weryfikacji Uprawnień Świadczeniobiorców (eWUŚ) – na podstawie numeru PESEL pacjenta;
- pacjent przedstawia dokument, który potwierdza prawo do świadczeń (np. druk ZUS RMUA,
- legitymacja emeryta);
- pacjent podpisuje oświadczenie, że przysługuje mu prawo do korzystania z opieki.
NIEUBEZPIECZENI Prawo do świadczeń osób nieubezpieczonych potwierdza zaświadczenie lekarskie. Dotyczy to tych pacjentów, którzy – na podstawie odrębnych przepisów – mają prawo do bezpłatnych świadczeń zdrowotnych ze względu na charakter choroby.
Jakie uprawnienia mają osoby uprzywilejowane?
Po nowelizacji ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, w części dotyczącej szczególnych uprawnień niektórych osób do świadczeń poza kolejnością obowiązują nowe zasady.
Świadczenia ambulatoryjnej opieki specjalistycznej i świadczenia szpitalne powinny być udzielone osobom uprzywilejowanym w dniu zgłoszenia. Jeżeli udzielenie świadczenia w dniu zgłoszenia nie będzie możliwe, powinno ono zostać zrealizowane w innym terminie, poza kolejnością przyjęć wynikającą z prowadzonej listy oczekujących. W przypadku świadczeń ambulatoryjnej opieki zdrowotnej (AOS) świadczenie powinno zostać udzielone nie później niż w ciągu 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia.
Prawo do korzystania poza kolejnością ze świadczeń opieki zdrowotnej mają:kobiety w ciąży,
Zasłużeni Honorowi Dawcy Krwi i Zasłużeni Dawcy Przeszczepu,
dawcy krwi, którzy oddali co najmniej 3 donacje krwi lub jej składników, w tym osocze po chorobie COVID-19,
inwalidzi wojenni i wojskowi, kombatanci, cywilne niewidome ofiary działań wojennych,
działacze opozycji antykomunistycznej oraz osoby represjonowane z powodów politycznych,
osoby deportowane do pracy przymusowej oraz osadzone w obozach pracy przez III Rzeszę i ZSRR,
uprawnieni żołnierze lub pracownicy wojska w zakresie leczenia urazów lub chorób nabytych podczas wykonywania zadań poza granicami państwa,
świadczeniobiorcy do 18 roku życia, u których stwierdzono ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka w czasie porodu.
niepełnosprawni ze znacznym stopniem niepełnosprawności
Skierowanie do ambulatoryjnych świadczeń specjalistycznych nie jest wymagane dla:osób o znacznym stopniu niepełnosprawności,
osób chorych na gruźlicę, osób zakażonych wirusem HIV,
cywilnych niewidomych ofiar działań wojennych, inwalidów wojennych i wojskowych, kombatantów, osób represjonowanych,
działaczy opozycji antykomunistycznej oraz osób represjonowanych z powodów politycznych,
osób deportowanych do pracy przymusowej oraz osadzonych w obozach pracy przez III Rzeszę i ZSRR,
żołnierzy zastępczej służby wojskowej,
uprawnionych żołnierzy lub pracowników wojska w zakresie leczenia urazów lub chorób nabytych podczas wykonywania zadań poza granicami państwa,
świadczeniobiorcy do 18 roku życia, u których stwierdzono ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka w czasie porodu
Osoby posiadające szczególne uprawnienia do korzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej poza kolejnością są zobowiązane do przedstawienia dokumentu potwierdzającego uprawnienia.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych Art. 47c. i Art. 57 ust. 2.
Świadczenia ambulatoryjnej opieki specjalistycznej i świadczenia szpitalne powinny być udzielone osobom uprzywilejowanym w dniu zgłoszenia. Jeżeli udzielenie świadczenia w dniu zgłoszenia nie będzie możliwe, powinno ono zostać zrealizowane w innym terminie, poza kolejnością przyjęć wynikającą z prowadzonej listy oczekujących. W przypadku świadczeń ambulatoryjnej opieki zdrowotnej (AOS) świadczenie powinno zostać udzielone nie później niż w ciągu 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia.
Prawo do korzystania poza kolejnością ze świadczeń opieki zdrowotnej mają:
Skierowanie do ambulatoryjnych świadczeń specjalistycznych nie jest wymagane dla: