FAQ
e-recepta od lekarza POZ - jak otrzymać receptę
Zapotrzebowanie na leki przyjmujemy na specjalnie przygotowanym formularzu online. Czas oczekiwania na e-receptę jest wydłużony, nawet do 12 dni.
Pamiętaj, aby podać prawidłowe dane Twoje imię i nazwisko, PESEL oraz numer telefonu, na który wyślemy Ci 4-cyfrowy kod recepty.

______________________
Szanowni Państwo
Od dnia 01.01.2020 roku funkcjonuje w Polsce e-recepta, dająca szereg możliwości ułatwiających życie Pacjentom i zmniejszających obciążenie lekarzy przy przepisywaniu leków. Jedną z tych możliwości jest wypisywanie recept tzw. 365-dniowych.
Recepta 365-dniowa pozwala na wypisanie leków do stosowania nawet przez 12 miesięcy i pozwala na jej częściową realizację poprzez wykupywanie leków w miarę kończących się opakowań. Jedynym zastrzeżeniem jest konieczność jej realizacji w jednej aptece.
Jeżeli Państwo stosujecie przewlekle leki, prosimy o zlecanie ich w ilościach zapewniających minimum 3-miesięczne stosowanie. Nie będziecie Państwo musieli tak często składać nowych zapotrzebowań, przy częściowej realizacji będziecie się posługiwać tym samym kodem dostępu (PIN-em), zaś lekarze DCM DOLMED zamiast wypisywać kolejne recepty będą mogli przyjąć dodatkowych pacjentów.
Jeżeli w trakcie realizowania recepty dojdzie do zmiany leków, w żaden sposób nie jesteście Państwo zobowiązani do jej realizacji w całości.
Serdecznie prosimy o korzystanie z tej formy ordynacji leków.
- Dla każdego pacjenta powinno być osobne wygenerowane zapotrzebowanie
- Proszę podać pełną nazwę leku i gramaturę


Jak mogę otrzymać swoją dokumentację medyczną?
Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
-
- do wglądu, w tym także do baz danych w zakresie ochrony zdrowia, w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych, z zapewnieniem Pacjentowi lub innym uprawnionym organom lub podmiotom możliwości sporządzania notatek lub zdjęć;
- przez sporządzanie jej wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku;
- przez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku, gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia Pacjenta;
- za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, po weryfikacji tożsamości wnioskującego;
- na informatycznym nośniku danych.
- w kancelarii na II piętrze w godz. 7:30–15:00 (przerwa w godzinach 11:00–11:30);
- w rejestracji w godzinach od 7:00–20:00;
Wnioski do pobrania:
Wniosek o wydanie dokumentacji medycznej Wniosek o wydanie dokumentacji medycznej po zmarłej osobie
Czas przygotowania dokumentów – niezwłocznie, z przyczyn technicznych maksymalnie do 7 dni roboczych. Za udostępnienie dokumentacji medycznej DCM DOLMED S.A. pobiera opłatę w wysokości:- 12,30zł za jedną stronę wyciągu lub odpisu dokumentacji medycznej
- 0,43 zł za jedną stronę kopii dokumentacji medycznej
- 2,46 zł za udostępnienie dokumentacji medycznej na płycie CD
-
- pacjentowi za okazaniem dowodu tożsamości
- osobie upoważnionej i wskazanej przez pacjenta na wniosku za okazaniem dowodu tożsamości
- osobie przez pacjenta upoważnionej, na podstawie pisemnego upoważnienia i za okazaniem dowodu tożsamości
Gdzie uzyskają pomoc osoby dotknięte przemocą domową?
Jeśli potrzebujesz pomocy, jeśli jesteś ofiarą przemocy domowej, jeśli jesteś świadkiem takiej przemocy, lub jeśli wystawiono Ci Niebieską Kartę, nie musisz zmagać się z tym samodzielnie.
W celu uzyskania pomocy możesz zgłosić się do:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej. Ośrodek Interwencji Kryzysowej Nadodrzańskie Centrum Wsparcia Rydgiera 45a, 50-248 Wrocław , tel. 71 796 40 85, stop.przemocy@mops.wroc.pl
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Kościuszki 18 A Miękinia 71/ 736 08 50
Zespół Interdyscyplinarny w Gminie Miękinia ul. Kościuszki 18 A Miękinia 71/ 736 08 60
Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia”tel. 800 12 00 02 (linia całodobowa i bezpłatna), w pon. w godz. 18:00–22:00 można rozmawiać z konsultantem w języku angielskim, a we wt. w godz. 18:00–22:00 w języku rosyjskim. Dyżur prawny tel. (22) 666 28 50 (linia płatna, czynna w pon. i wt. w godz. 17:00–21:00) oraz tel. 800 12 00 02 (linia bezpłatna, czynna w śr. w godz. 18:00–22:00). Poradnia e-mailowa: niebieskalinia@niebieskalinia.info Członkowie rodzin z problemem przemocy i problemem alkoholowym mogą skonsultować się także przez SKYPE: pogotowie.niebieska.linia ze specjalistą z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie – konsultanci posługują się językiem migowym.
Ogólnokrajowej Linii Pomocy Pokrzywdzonym tel. +48 222 309 900 przez całą dobę można anonimowo uzyskać informacje o możliwości uzyskania pomocy, szybką poradę psychologiczną i prawną, a także umówić się na spotkanie ze specjalistami w dowolnym miejscu na terenie Polski. Możliwe są konsultacje w językach obcych oraz w języku migowym.
Policyjny telefon zaufania dla osób doznających przemocy domowej nr 800 120 226 (linia bezpłatna przy połączeniu z telefonów stacjonarnych, czynna codziennie w godz. od 9:30 do 15:30, od godz. 15:30 do 9:30 włączony jest automat).
W celu uzyskania pomocy możesz zgłosić się do:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej. Ośrodek Interwencji Kryzysowej Nadodrzańskie Centrum Wsparcia Rydgiera 45a, 50-248 Wrocław , tel. 71 796 40 85, stop.przemocy@mops.wroc.pl
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Kościuszki 18 A Miękinia 71/ 736 08 50
Zespół Interdyscyplinarny w Gminie Miękinia ul. Kościuszki 18 A Miękinia 71/ 736 08 60
Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia”tel. 800 12 00 02 (linia całodobowa i bezpłatna), w pon. w godz. 18:00–22:00 można rozmawiać z konsultantem w języku angielskim, a we wt. w godz. 18:00–22:00 w języku rosyjskim. Dyżur prawny tel. (22) 666 28 50 (linia płatna, czynna w pon. i wt. w godz. 17:00–21:00) oraz tel. 800 12 00 02 (linia bezpłatna, czynna w śr. w godz. 18:00–22:00). Poradnia e-mailowa: niebieskalinia@niebieskalinia.info Członkowie rodzin z problemem przemocy i problemem alkoholowym mogą skonsultować się także przez SKYPE: pogotowie.niebieska.linia ze specjalistą z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie – konsultanci posługują się językiem migowym.
Ogólnokrajowej Linii Pomocy Pokrzywdzonym tel. +48 222 309 900 przez całą dobę można anonimowo uzyskać informacje o możliwości uzyskania pomocy, szybką poradę psychologiczną i prawną, a także umówić się na spotkanie ze specjalistami w dowolnym miejscu na terenie Polski. Możliwe są konsultacje w językach obcych oraz w języku migowym.
Policyjny telefon zaufania dla osób doznających przemocy domowej nr 800 120 226 (linia bezpłatna przy połączeniu z telefonów stacjonarnych, czynna codziennie w godz. od 9:30 do 15:30, od godz. 15:30 do 9:30 włączony jest automat).
W jakich godzinach jest czynna pracownia RTG i czy mogę wykonać badanie bez skierowania?
Wszystkie badania RTG wykonywane są wyłącznie na skierowanie lekarskie.
Centrum Diagnostyki Obrazowej - 7:00 do 19:00,w tym: badania RTG wykonujemy do godziny 18:30 (poniedziałek - piątek) oraz w godzinach 7:30 do 10:00 (sobota).
Aby otrzymać zdjęcie RTG jeszcze tego samego dnia, należy zgłosić się do pracowni do godz. 18.00. Opis badania dostępny w następnym dniu roboczym.
Gdzie otrzymam pomoc po godzinie 18:00 lub w dni wolne od pracy?
Świadczenia zdrowotne w nocnej i świątecznej opiece zdrowotnej od godziny 18.00 do 8.00 rano oraz całodobowo w dni wolne od pracy udzielane są Pacjentom w razie nagłego zachorowania lub nagłego pogorszenia stanu zdrowia.
Pacjent może się udać po pomoc do dowolnego punktu dyżurnego POZ (np. tam, gdzie ma najbliżej), niezależnie od tego, gdzie mieszka, i do którego lekarza/ pielęgniarki POZ złożył swoją deklarację.
Wykaz placówek oraz miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych na dolnym śląsku.
Poniżej wykaz placówek we Wrocławiu.
Telefoniczna Informacja Pacjenta
Pod numerem telefonu 800 190 590 konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta (TIP) udzielają informacji o nocnej i świątecznej opiece lekarskiej, najbliższym SOR oraz aptece, w której dostępny jest potrzebny Pacjentowi lek.
Infolinia NFZ jest dostępna przez 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu.
Konsultanci udzielają odpowiedzi również w języku angielskim, ukraińskim i rosyjskim.
Konsultanci TIP nie udzielają porad medycznych.
